
Ada dua cara untuk bakal pelanggan menjadi pengguna ONEXOX. Pertama bakal pelanggan membeli kad sim bernombor baru. Yang kedua pelanggan boleh mengekalkan nombor lama telefon dengan membeli kad sim MNP.
Tetapi sebelum itu, bakal pelanggan, sub dealer atau dealer perlu membuat semakkan maklumat bakal pelanggan bagi memaksimumkan peratusan kelulusan perpindahan dari telco asal ke telco ONEXOX.
Cara menyemak butiran peribadi pelanggan prabayar menggunakan nombor kad pengenalan daripada penyedia rangkaian sedia ada sebelum anda membuat permohonan MNP ke ONEXOX ialah :
1. Pelanggan MAXIS:
TAIP : (NO. IC) dan hantar ke 22011
Cth : 801002035111
2. Pelanggan CELCOM :
TAIP : BDAY STATUS>jarak< ID >jarak< (NO. IC) dan hantar ke 22099
3. Pelanggan DIGI :
TAIP : CHECKID >jarak< (NO. IC) dan hantar ke 2000
Cth : CHECKID 801002035111
4. Pelanggan U-Mobile :
TAIP : VERIFY >jarak< (NO. IC) dan hantar ke 28011
Cth : VERIFY 80100203511
Manakala bagi pelanggan-pelanggan Happy, Tron, Clixter, Buzz Me dan Tune Talk, mereka perlu menelefon pusat khidmat pelanggan masing-masing untuk menyemak butiran kad pengenalan.
APA YANG ISTIMEWANYA MNP KE ONEXOX?
Lanjutan tempoh sah sehingga 28 bulan!
Tawaran ini diberikan istimewa buat semua pelanggan yang telah memindahkan nombor kesayangannya ke pelan ONEXOX.
Tarikh luput tempoh sah akaun prabayar anda akan diubahsuai untuk dipanjangkan ke 28 bulan dalam tempoh 2 minggu selepas pengaktifan sim kad anda dibuat.
Tiada apa-apa syarat dikenakan! Walau bagaimanapun, sekiranya tempoh sah masih juga tidak dipanjangkan selepas tempoh tersebut, sila hubungi khidmat pelanggan di talian 12273 untuk pengubahsuaian secara manual.
Kini anda tidak perlu risau lagi tentang tarikh luput kerana setiap ringgit top up yang anda buat selepas ini akan sentiasa memanjangkan lagi tempoh sah akaun anda!
0 comments:
Catat Ulasan