
Assalamualaikum & Salam Sejahtera...
Untuk makluman kepada semua pengedar, sebelum membuat permohonan MNP, pengedar digalakkan untuk memberikan penjelasan lanjut kepada pengguna berhubung prosedur dan juga "risiko-risiko" semasa membuat pendaftaran MNP.
********************************************************************************************
PERSEDIAAN SEBELUM MNP / PORT IN KE ONEXOX
PELANGGAN POSTPAID
* Pastikan pelanggan itu adalah pemilik nombor tersebut . (nama pelanggan itu sendiri yang berdaftar semasa dengan telco lama)
* Nombor tersebut didalam keadaan AKTIF tanpa sebarang tunggakan bil dan tidak terikat dgn apa-apa kontrak oleh penyedia rangkaian sedia ada.
* Pelanggan mestilah menjelaskan segala bil terkini sebelum memohon MNP. Byr bill terkini.. lebihkan sikit bayaran rm5 ke atas bergantung pd penggunaan sebab proses mnp ambil masa 1-5 hari waktu bekerja.
* Bebas kontrak - Pelanggan tidak melanggan melalui pakej promosi telefon atau pakej promosi istimewa. Pelanggan mestilah terlebih dahulu membatalkan kontrak dgn penyedia rangkaian sedia ada sebelum meneruskan permohonan MNP.
* Jika pelanggan mempunyai talian tambahan (supplementary line) , setiap talian mestilah dipisahkan atau menukarkannya ke pelan prabayar.
PELANGGAN PREPAID
* Pastikan pelanggan itu sendiri ialah pemilik nombor tersebut (nama pelanggan itu sendiri yang berdaftar semasa dengan telco lama).
* Pastikan nama penuh serta nombor kad pengenalan utk permohonan MNP adalah sama dgn butiran yg diberikan semasa mendaftar dgn langganan sedia ada.
* Langganan tersebut dalam keadaan AKTIF. P/s : Proses MNP (Mobile Number Portability) mengambil masa 1 hari hingga 5 hari bekerja.
* Tidak membuat sebarang pinjaman kredit.
Harap maklum.
0 comments:
Catat Ulasan